Naučnici otkrili drevnu crnu rupu

07/12/2017 16:09

Naučnici otkrili drevnu crnu rupu

Izgleda da su astronomi otkrili najstariju supermasivnu crnu rupu univerzuma, što nam daje i uvid u sam nastanak kosmosa.

Tim, predvođen Institutom za nauku “Karnegi” iz Kalifornije, je uz pomoć brojnih teleskopa, uključujući i NASA-ine, napravili su ovo otkriće. Crna rupa okružena je kvazarom- kosmološkim izvorom elektromagnetnog zračenja. Veruje se da je ova crna rupa nastala 690 miliona godina pre Velikog praska, na 13 milijardi svetlosnih godina od nas.

Ovim otkrićem, postavljaju se pitanja koliko je ovakvih drevnih rupa formirano?

Teoretičari ramišljaju o tome kako da odgovore na prethodno postavljeno pitanje. Za to vreme, u kvazaru nalazi se crna rupa, nazvana J1342+0928, koja ima 800 miliona puta veću masu od Sunca. Sam kvazar okružen je neutralnim vodonikom, što sugeriše da je rupa iz ove epohe. Razdaljina je izmerena crvenim pomakom ( porast talasne dužine elektromagnetnog zračenja uzrokovan širenjem svemira). Što je on svetliji, veća je razdaljina, a u ovom slučaju, crvenipomak je bio 7,54.

Sa Zemlje, moguće je videti od 20 do 100 ovakvih kvazara, a ovako stari su veoma retki. Zasad, astronomi su znali samo za jedan koji je nosio brojku sedam, a ovaj otkriveni je dalji.

Sada, astronomi se nadaju da će uz pomoć novog teleskopa, kao što je Giant Magellan iz Čilea, moći bolje da vide ovu prastaru crnu rupu.

07/12/2017 16:09