Upoznajte morsko čudovište Tuli!

07/08/2018 15:31

Upoznajte morsko čudovište Tuli!

Naučnici sa Univerziteta Jejl dugo su pokušavali da reše misteriju morskog čudovišta, kada su ga konačno identifikovali.

Naime, reč je o morskom stvorenju po imenu Tuli, koje ima zube na kraju uskog produžetka tela i velike oči smeštene u stranu.

300 miliona godina stara životinja

Tim paleontologa sa Univeziteta Jejl otkrio je da je živuljka, veličine svega tridesetak centimetara, pripadala kičmenjacima. Star oko 300 miliona godina, Tuli je imao hrskavičavu nit, takozvani notokord i faringijalne useke (od kojih kod riba kasnije nastaju škrge). On je daleki rođak današnjih zmijuljica.

Decenijama je čudovište Tuli predstavljao pravu enigmu. Fosili koji su otkriveni 1958. godine, prvi put su naučno opisani 1966., ali tada nije utvrđeno kojoj grupi životinja pripada.

Čudovište Tuli poznato je i kao „tulimonstrum gregarijum”. Ovaj naziv je dobilo po kolekcionaru fosila Fransisu Tuliju, koji je pronašao ostatake u jednom rudarskom kopu u severozapadnom Ilinoisu.

Pronađeno je na hiljade fosila ove životinja. Naučni tim je koristio preko dve hiljade muzejskih uzoraka fosila kako bi utvrdio o kojoj životinji je reč.

Tuli je prava zvezda Ilinoisa, a od 1989. godine je i zaštitni znak ove države.

FOTO:www.reddit.com