Otklonite ove smetnje i ubrzajte svoj metablizam

20/02/2016, 09:53

Otklonite ove smetnje i ubrzajte svoj metablizam

Brz metabolizam znači – lakši gubitak viška kilograma. Pojedini ljudi nemaju problema sa ovim, ali kod nekih je potrebno otkloniti neke smetnje kako bi se metabolizam ubrzao.

Kada ne postoje smetnje u radu metabolizma, to znači da je sa vašim organizmom sve u redu i da sve funkcioniše kako treba. Međutim, kada dođe do problema – vreme je za ispravljanje grešaka!

Srećom, ubrzavanje metabolizma nije težak zadatak, a pritom – kada se to desi osećaćete se mnogo bolje.

Najčešći razlozi za usporen metabolizam

Manjak kofeina

Navikli ste da pijete kafu, ali ona nije jedini izvor kofeina – tu je i zeleni čaj koji je čak i bolja varijanta, jer sadrži mnoge korisne sastojke, ali i kofein – koji ubzava metabolizam za 15 odsto.

Manjak vlakana

Vlakna se nalaze u zelenom povrću i namirnicama od celih žitarica, a njihovim unosom u organizam možete ubrzati skidanje viška kilograma za 5 do 7 odsto.

Nedostatak kalcijuma

Manjak kalcijuma, pogotovo kod žena, dovodi do usporenog metabolizma, zato je važno hraniti se sledećim namirnicama: sir, mleko, brokoli, kelj, smokve…

Unošenje manje kalorija

Logično je da kada želite da smršate – unosite manje kalorija. Međutim, ovo je potpuno pogrešno! Kada unosite manje kalorija telo usporava metabolizam i počinje da koristi mišićno tkivo kao svoju energiju.

Rešenje za ovo je imati manje obroke na svaka tri ili četiri sata, a između obroka popiti dve čaše vode – koje smanjuju apetit.

Loša temperatura vode

Važno je piti vodu, a preporučena količina na dnevnom nivou je (bar) jedan litar. Međutim, osim količine bitna je i temperatura vode. Hladna voda usporava metabolizam – jer organizam koristi više energije kako bi zagrejao vodu.

Manjak belančevine
Za građu mišića pored proteina, veoma su važne belančevine. Osim što grade mišiće, belančevine aktiviraju i ubrzavaju metabolizam.

Nedovoljno gvožđa

Gvožđe pomaže da se sagore masnoće jer je povezano sa dostavom kiseonika u mišiće u kojima se sagoreva najveći deo masnoća koje se nalaze u organizmu.

Izvor gvožđa mogu biti tablete ili impule ili jedući meso, zeleno povrće, ovsene kaše, a što je više gvožđa u organizmu, to je metabolizam brži.

20/02/2016, 09:53

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*