Program Petnice za osnovce

09/09/2015 13:47

Program Petnice za osnovce

Istraživačka stanica Petnica tradicionalno organizuje Letnju naučnu školu, jedini program namenjen učenicima osnovnih škola.

U programu učestvuje 80 učenika osmih razreda iz više od 55 osnovnih škola iz Srbije, Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Slovenije.

Letnja naučna škola traje dve nedelje, a učesnici će imati priliku da se upoznaju sa 15 različitih naučlnih disciplina.

Na početku Letnje naučne škole svi osmaci koji učestvuju imali su priliku da slušaju predavanja iz različitih nauka, kako bi se upoznali sa osnovnim naučnim metodama i principima mnogih nauka. Nakon toga će u narednih nekoliko dana učenici boraviti u laboratorijama Istraživačke stanice Petnica gde će realizovati osam setova vežbi iz fizike elektronike, biologije, hemije, geologije i arheologije.

Tokom poslednjeg segmenta Škole učenici imaju priliku da biraju na koja će predavanja da idu, u zavisnosti od toga šta ih interesuje najviše.Petnica

Program Letnje škole za osnovce je organizovan tako da kroz zanimljive i aktuelne teme budu prikazane pojedinačne nauke – od astronomije, fizike, matematike, elektronike i računarstva, preko biologije, hemije i geologije, pa do arheologije, istorije, psihologije , lingvistike i antropologije.

Osmaci imaju priliku da prisustvuju predavanjima o gladijatorima, planetama oko drugih zvezda, zanimljivim insektima, nastanku planete Zemlje i kontinenata, ekologiji, korišćenju vode i menzura kao analognih računara, tome kako da dobro predstave svoj rad i rezultate, o DNK čoveka, o istraživanjima starih tvđava, o nerešenim problemima u matematici i matematičkim igrama, o modi u socijalizmu…

U realizaciji Letnje naučne škole bilo će biti angažovano 60 srednjoškolaca i studenata osnovnih studija koji će učestvovati u programu, predavanjima i vežbama, uz nadzor 10 stručnih radnika Istraživačke stanice Petnica.

Letnja naučna škola održava se ove godine od 6. do 19. septembra.

09/09/2015 13:47

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments