Kako do motivacije za učenje za kraj godine

23/05/2017 15:46

Kako do motivacije za učenje za kraj godine

Kako bi đaci što uspešnije završili još jednu školsku godinu potrebno je da redovno rade i uče, a kako se približava kraj godine – da se učenju posvete još više.

Međutim, upravo je kraj godine najteži za mnoge učenike, a motivacija za učenje polako opada. Ovde bi u pomoć trebalo da priskoče roditelji.

Nakon pauza tokom uskršnjih i prvomajskih praznika, kada su mogli da se opuste i uživaju, đaci se susreću sa najnapornijim delom školske godine, a letnji raspust ne deluje uopšte blizu.

Roditelji bi u ovom periodu trebalo da budu spremni da pomodnu svojoj deci da se motivišu za učenje, ali i da pripaze da to ne pređe u kažnjavanje koje sigurno neće imati dobar efekat na decu. Kako bi to uradili na pravi način – ovo su predlozi metoda koje bi trebalo da poslušaju i primene:

Postavite pitanje

Ako želite da pomognete svom detetu da nauči i kraj godine dočeka u potpunosti spremno – trebalo bi da ga povremeno pitate da li je gradivo teško, da li postoji nešto što mu nije jasno, a što biste vi mogli da objasnite.

Nagradite rad

Kada dođu dani kada je potrebno da uči redovno i sve više – potrudite se da to na adekvatan način ispratite i nagradite. Povremeno ih posetite dok uče, proverite da li je sve ok i nagradite ih nekim slatkišem ili hranom u kojoj uživaju.

Napravite zajednički plan rada

Kako se ne bi osećalo isključeno i kao da za njega važe posebna pravila – pružite detetu pravu radnu atmosferu u kući koja će uključiti i vas. Napravite plan rada kada ćete svi u kući biti vredni i kada će svako od vas ispunjavati svoje obaveze. Njihove obaveze su, naravno, da uče.

Ohrabrujte ih

Deci ionako vreme prolazi mnogo sporije nego odraslima, pa je njima sama pomisao na letnji raspust strašna jer im deluje predaleko, iako zapravo nije. Tešite ih povremeno i ohrabrujte da rade još malo, da daju sve od sebe, jer će omiljeni i najduži raspust stići za tren oka.

23/05/2017 15:46

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments