Međunarodni dan dečijih linija – 17. maj

17/05/2017 12:00

Međunarodni dan dečijih linija – 17. maj

Međunarodni dan dečijih linija preko kojih deca i mladi mogu da postave pitanje, razreše dilemu, pitaju za savet, informaciju ili prijave nasilje obeležava se 17. maja.

“Linija 1161111 radi 24 sata 365 dana u godini, odgovarajući na pozive dece, mladih, a ponekad i odraslih zabrinutih za decu. U 2016. godini odgovoreno je na više 100.000 poziva i obavljeno oko 3.000 savetodavnih razgovora”, navodi se u saopštenju Ministarstva za rad, boračka i socijalna pitanja.

Prema navodima Ministarstva rada koje podržava rad Nacionalne dečje linije (NADEL), na pozive odgovara 35 savetnika, a program telefonske savetodavne podrške za decu i mlade u Srbiji postoji 12 godina.

“Dečije linije postoje u više od 100 zemalja i daju mogućnost da se deca i mladi osete sigurnije, ostvarujući mogućnost da pozovu kada osete potrebu da razgovaraju, da postave pitanje, da razreše dilemu, da pitaju za savet, informaciju… ali i da prijave nasilje, da kažu ono što im je na duši i što ih ugrožava”, navodi se u saopštenju.

Organizacija NADEL Srbija od 2008. godine punopravna je članica CHI “Čajld helplajn interenšnel” (Child helpline International) koja kao mreža dečijih linija širom sveta pomaže i podržava širenje misije o značaju zaštite dece i njihovih prava, posebno onog da se njihov glas čuje i bude uvažen.

Prema podacima CHI, više od 300 miliona dece za poslednjih 12 godina obratilo se dečijim linijama, a više od tri miliona njih prijavilo je neki oblik zlostavljanja i nasilja fizičko, emocionalno, seksualno.

Deca i mladi kontaktirali su SOS linije da potraže pomoć u vezi sa pitanjima o fizičkom zlostavljanju, maltretiranju, seksualnom i emocionalnom zlostavljanju, kao i raznih vidova zanemarivanja.

Danas, deca i mladi sve više pozivaju da prijave zlostavljanje i patnju kojima su izloženi usled digitalnog nasilja putem korišćenja društvenih mreža.

Izvor: Beta; 021;

17/05/2017 12:00

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments