Prakornjače nisu imale oklop?

28/08/2018 15:08

Prakornjače nisu imale oklop?

Naučnici ističu da su se prakornjače u velikoj meri razlikovale od današnjih.

Naime, tim naučnika je utvrdio nove dokaze po kojima prakornjače nisu imale oklop.

Kako su funkcionisale bez oklopa?

Dosadašnja istraživanja su otkrila relativno mali broj fosila i podataka o prakornjačama, a naučnici su se zbog toga pitali kada i kako se kod ovih životinja razvio oklop.

Rezultati sprovedenih istraživanja Pekinške akademije nauka, uspeli su da upotpune pojedine praznine. Naime, u jugozapadnoj kineskoj pokrajini Guejdžou, otkriven je čitav fosil prakornjače star oko 228 miliona godina i dugačak oko dva i po metra. Na skeletu je vidljiv kljun, ali i nekoliko zuba, što upućuje na “kariku koja nedostaje” u procesu evolucije ovih životinja.

Koautor studije s Pekinške akademije nauka, Čun Li, naveo je da je reč o prvom fosilu prakornjače s kljunom.

Oblik kostiju koji je otkriven na pronađenom fosilu ide u prilog pretpostavci po kojoj kornjače imaju iste pretke poput većine reptila. Fosil je otkrio da fosil prakornjače poznate pod imenom Eorhynchochelys sinensis ima kosti, odnosno potporu za oklop, ali nema razvijen oklop.

Naučnici navode da je kljun potpuno razvijen, a zubi očuvani iz čega se izvodi zaključak da je polukljun i čeljust sa zubima odličan pokazatelj prelaznih karakteristika na putu prema razvoju današnjih kornjača.

Otkriven fosil dugačak je 2,5 metra, ima dug rep i široka spljoštena rebra duž leđnog dela.

Oklop je važan, jer kornjačama služi kao zaštita ali im omogućava da duže vremena provedu pod vodom. On sadrži magnezijum i kalijum, koji štite kornjače od razvoja mlečnih kiselina.

Zahvaljujući novom otkriću, naučnici su korak bliže otkrivanju činjenica o tome na koji se način razvio kornjačin oklop.

28/08/2018 15:08