Čitanje lektire nije bauk!
Povezane objave
Kada sa svojim mališanima uplovite u svet čitanja, tamo pred polazak u osnovnu školu, a možda i ranije, pokušajte da im tu novu aktivnost predstavite kao nešto slično poput vožnje omiljenog bicikla, ali onog sa pomoćnim točkovima, jer kad su njih sklonili, sigurno se i dalje sećaju kakva im je bila prva prava vožnja!
I, zaista je tako. Prva vožnja velikog bicikla istovremeno kada je i dete „veće“, što u njima automatski izaziva ponos. Tako je i sa čitanjem. Od sricanja, čitanja kraćih, pa dužih rečenica, zatim pasusa, kraće i duže priče, prave priče, pa učenje pesmice napamet… Vau! I stigosmo do lektira.
Kako roditelji da pomognu?
Dragi roditelji, imajte na umu da nije svaka lektira interesantna detetu podjednako, ali nije ni u svakom uzrastu bitna toj maloj personi. Važno je da i tu aktivnost, koja će vremenom postati slatko uživanje, predstavite kao jednu vrstu maštarije: „hajde da zamislimo…“.
Kada je dete niži razred osnovne škole, roditelji još uvek mogu u velikoj većini slučajeva da drže sve pod kontrolom, pa i da disciplinuju dete da čita, jer i ono će uz njih zasigurno da zavoli „Belu grivu“, recimo.
Međutim, šta ćemo kada se dete velikom brzinom već nađe u 7. razredu, pa kasnije u srednjoj školi?
Moramo se zajedno složiti da je zaista došlo do ozbiljne krize čitanja knjiga. Nekada je ova aktivnost bila obavezna za vreme svakog raspusta, a danas zaista retko možete čuti da je dete zainteresovano za predviđenu lektiru.
Zaista, da li ste čuli da je neko oduševljen „Antigonom“? Možda jeste i do „repertoara“, ali zasigurno je više do onog čiji je posao da čita…
Interpretacije i razna druga mesta
Do odgovaranja lektire i pismenih zadataka dolazi se, ili učenjem tekstova iz interpretacije, dok je lektira nepročitana, ili gledanjem filmova, ili učenjem onoga što drugi napišu.
Doduše, ovde dolazimo do kompleksnijeg problema.
I kada nije u pitanju lektira, knjiga i dalje nije privlačna, a tu dolazimo do širokog spektra izbora koji zaista odgovaraju različitim senzibilitetima. I nije u pitanju samo to što nam utiče na kreativnost, ideje, razmišljanje i vokabular, već je stvar u percipiranju sveta oko sebe, u sazrevanju ličnosti i odrastanju upravo te osobe koja se trudi da pročita ono što joj padne šaka.
Teme su raznovrsne i brojne. Pokušajte da postavite zajedničke jake temelje koje će od njih načiniti zaljubljenike u papir i rečenice.
I to onda više nije bauk.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*